Meestgestelde vragen

Bel mij voor vrijblijvend advies

Wij bellen u dan zo snel mogelijk terug (op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur).

Of bel ons op: 088 551 4444

Uw naam*

Aplaza Q&A

Antwoorden op uw meest gestelde vragen en contactmogelijkheden

Als u nog niet bekend bent met Aplaza, kunnen wij ons voorstellen dat u vragen heeft. De meest gestelde vragen hebben wij voor u op een rijtje gezet. Neem gerust contact op voor meer informatie.

  • agentenbeheer@saa.nl
  • 088 - 551 4250

Wat is Aplaza?

Aplaza is software die het voor u als assurantietussenpersoon mogelijk maakt om digitaal documenten uit te wisselen met verzekeraars en gevolmachtigde agenten. Daarnaast automatiseert Aplaza het ontvangen en verwerken van documenten binnen uw assurantieapplicatie. Het is belangrijk om te weten dat deze toepassing alleen goed werkt als uw assurantieapplicatie specifiek is geconfigureerd om naadloos samen te werken met Aplaza.

Hoe kan ik een connectie met SAA maken via Aplaza?

Voor de vereiste informatie voor het activeren van Aplaza documentverzending is niet veel vereist. Wij hebben namelijk alleen het juiste connect-postbusnummer (of nummers) nodig. Dit is het 7-cijferig nummer dat vaak begint met 101 of 900. Het connect-postbusnummer kunnen wij ook namens u opvragen.

Om welke digitale documenten gaat het?

Allereerst, het verzenden van documenten geldt alleen voor volmachtdocumenten. Op dit moment is Aplaza binnen SAA geconfigureerd om de volgende volmachtdocumenttypen te verwerken: polissen/pakketpolissen, nota’s, groene kaarten, brieven en boekingsstukken.

Het is van belang op te merken dat provinciale- en beursdocumenten op dit moment nog niet beschikbaar worden gesteld aan de assurantietussenpersoon via Aplaza.

Heeft het impact op assurantietussenpersonen die zelf de incasso van premies uitvoeren?

Assurantietussenpersonen die zelf de incasso van premies uitvoeren, ontvangen in de huidige situatie alle fysieke documenten. Omdat deze documenten, samen met de nota, door de assurantietussenpersoon zelf naar de klant worden verzonden. Deze procedure blijft ongewijzigd.

Heeft het invloed op de dagset via Extranet?

In eerste instantie heeft dit geen invloed op deze dagset functionaliteit. Dit betekent dat de documenten zowel via Aplaza als via de dagset worden aangeboden. Na volledige implementatie van de Aplaza-functionaliteit kan de dagset-functionaliteit in het Extranet in principe blijven bestaan.

Wie is het aanspreekpunt?

Voor vragen, verzoeken of opmerkingen kunt u Agentenbeheer benaderen via agentenbeheer@saa.nl. Bellen kan tijdens kantooruren via 088 – 551 4250. Ook staat uw accountmanager klaar voor algemene vragen.

Activatie voor Aplaza

+40 jaar
100% onafhankelijk
+375.000
klanten gingen u voor
8.3
voor klantvriendelijkheid
12
kantoren in NL