Nu gesloten08:00 - 20:00
088 - 551 4444
Meestgestelde vragen

‘Samenwerken’, het zit in onze naam

De geschiedenis van SAA

Het verhaal van SAA start op 1 oktober 1982 toen Ton Rombouts een kleine assurantieportefeuille kocht, onder de naam Rombouts adviesgroep. Dit was een sprong in het diepe, want op dat moment had de portefeuille meer kosten dan opbrengsten. Met een team van slechts zes personen en een flinke dosis toewijding wisten ze het bedrijf winstgevend te maken.

 

Na enkele grote en minder grote overnames, verhuisden ze in 1988 naar de Westersingel.

De ontwikkelingen binnen de Rombouts adviesgroep raakten in stroomversnelling. Met het verwerven van diverse portefeuilles, kreeg men ook beschikking over de eerste ‘kantoren in het land.’ De primeur ging naar Heintz Assurantiën in Vlaardingen. Door de niet meer te stuiten groei, barstte het pand aan de Westersingel uit z’n voegen. Op de dag van de Arbeid, 1 mei 1993, betrokken de adviseurs van Rombouts een monumentaal pand aan de Parklaan.

De groei overtrof de meest optimistische verwachtingen, want enkele jaren later werd de backoffice verhuisd, omdat het pand te klein werd. De backoffice verhuisde naar de Van Oldebarneveldtplaats. Terwijl de commerciële binnendienst nog een tijdje aan de Parklaan bleef.

In 1996 kreeg Rombouts adviesgroep de naam ‘SAA’. In datzelfde jaar werd de aankoop gedaan van Overvliet, waarmee SAA toegang kreeg tot de verzekeringsbeurs en de grootste werd op maritiem gebied. In 2001 verhuisden de totale backoffice, volmacht-, schade-afdeling en beursmakelaardij naar de Wilhelminatoren op de kop van Zuid.

Gelijktijdig verhuisde de commerciële binnendienst naar de Oostzeedijk. Een hereniging in hetzelfde pand voor de commerciële binnendienst en de andere afdelingen, kwam in 2005. Toen verhuisde heel SAA naar Twentestraat 88, ons glazen gebouw.

SAA groeide en verhuisde, groeide en verhuisde. Ton bedacht de wijze van versnelde groei. Door het overnemen van portefeuilles, consolidatie van portefeuilles brengt uiteindelijk ook kostenbesparingen met zich mee. Of je nu werkt aan één intermediairswijziging of een overname van een portefeuille. In verhouding ben je dan veel minder tijd kwijt aan de overname, maar de groei gaat veel sneller.

Inmiddels zijn we ongeveer 200 overnames verder, en zit SAA door 11 kantoren in het hele land verspreid. En zelfs in Denemarken en België.

En we zijn nog lang niet uitgegroeid!

Kom ons team versterken

Bij SAA bieden we niet alleen een gezellige en professionele werkomgeving, maar ook volop doorgroeimogelijkheden en opleidingstrajecten. Kom ons team versterken.

+40 jaar
100% onafhankelijk
+375.000
klanten gingen u voor
8.3
voor klantvriendelijkheid
12
kantoren in NL